Användarvillkor
ALLMÄNT
Dessa användar-/köpvillkor är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel) där Ronneby Outlet (organisationsnummer: 5592417041) med registrerade varumärket Mooment är den säljande parten.
Villkoren gäller för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige och vid köp av varor för privat bruk.
BESTÄLLNING
Att handla hos Mooment är både enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. Din beställning registreras när du klickar på knappen "Betala nu" i kassan.
Genom att klicka på "Betala nu" godkänner du som kund våra betalningsvillkor och ansvarar för genomförandet av beställningen. När Mooment har tagit emot din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett.
När du klickar på "Betala nu" ingår du i ett avtal med Mooment.
Ändra eller avbeställa
Vill du ändra eller avbeställa din beställning? Kontakta Mooment så snart som möjligt på kundtjanst@mooment.se . Vi försöker i möjligaste mån att makulera beställningen, förutsatt att den ännu inte har distribuerats. Därefter kan du göra en ny beställning.
PRISER OCH AVGIFTER
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande mervärdesskatt (moms) enligt skattesats. Det aktuella priset och momsens storlek specificeras i din orderbekräftelse.
Avgift för ej uthämtad försändelse
Om du som kund inte hämtar ut din beställning enligt överenskommelse tillkommer en avgift på 199 kronor inklusive moms. Denna avgift är till för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. Observera att en ej uthämtad försändelse inte betraktas som en ångrad beställning - du behöver därför även meddela oss separat om du vill utnyttja din ångerrätt.
Erbjudanden och kampanjer
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs via vår webbplats gäller så långt lagret räcker, eller tills annat anges. Om specifika villkor gäller för en kampanj (t.ex. rabatt vid köp över en viss summa), måste dessa uppfyllas även vid eventuell retur för att rabatten ska fortsätta gälla.
PRODUKTER OCH SORTIMENT
Samtliga produkter som erbjuds via webbplatsen är avsedda för användning på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljö- och säkerhetskrav.
BETALNING
Mooment använder Klarna för säkra och trygga betalningar. Du hittar mer information om de olika betalningsalternativen i kassan vid utcheckning.
LEVERANS & HÄMTA I BUTIK
Produkter levereras till närmsta postombud enligt den adress du angett, i samarbete med vår logistikpartner Postnord. Beställningar skickas på helgfria vardagar.
När din beställning är redo för upphämtning i butik kommer du att få en bekräftelse av Mooment.
Fraktkostnad
Eventuella fraktkostnader anges i kassan innan du slutför köpet.
Leverans till postombud
Din beställning levereras till närmaste postombud via Postnord inom 2-3 vardagar i hela landet. Du kommer få en avisering när ditt paket är redo att hämtas.
Leveranstid
Normal leveranstid är 2-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager. Vid hög belastning hos PostNord kan leveransen försenas med någon dag.
Leverans utanför Sverige
Mooment levererar inte utanför Sverige i dagsläget.
Hämta i butik
Om du väljer att hämta i butik får du en avisering via e-post om att dina varor finns att hämta. Det kan ta längre tid på helger.
Dina varor finns att hämta i butiken i Ronneby, vardagar 10.00-18.00, lördag 10-15 och söndagar 10-15.
Medtag orderbekräftelse och legitimation för uthämtning av varor.
ÅNGERRÄTT OCH ÅTERKÖP
Ångerrätt - 14 dagars ångerrätt
Ångerrätten gäller i 14 dagar, från den dag som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrat sitt köp. Om kunden har ångrat sitt köp har kunden rätt att skicka tillbaka sin försändelse under förutsättning att kunden inte har använt produkterna, tagit bort lappar eller kartonger. Produkterna i retur skall se likadana ut som när kunden mottagit sin försändelse.
Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden returnera samtliga produkter som kunden vill returnera till Mooment utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Vid retur ska kunden maila om en retur sedel genom att mejla till kundtjanst@mooment.se .
När returförsändelsen anlänt kommer Mooment genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 10 dagar förutsatt att Mooment mottagit de produkter kunden returnerat. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt.
REKLAMATION OCH GARANTI
Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
E-post: kundtjanst@Mooment.se
Returavgift
En returavgift på 79 kr tillkommer för kunden vid retur.
RETURER
Vid retur av produkter till Mooment skall produkterna packas på samma sätt och gärna med samma emballage som när kunde mottagit sin försändelse. I det fall du förpackat produkter på undermåligt sätt att produkten tar skada under transporten till Mooment bär du som kund ansvaret för skadan.
PERSONUPPGIFTER OCH SEKRETESS
Mooment följer data skyddsförordningen GDPR.
ÖVRIGT
Polisanmälan
Mooment polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.
Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på Mooments webbplats är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet är förbjudet att använda eller kopiera utan Mooments tillåtelse.